|
||
منوی اصلی
موضوعات
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() پربازديدترين مطلب
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
نخستين نشانههاي اجراي يك تصميم هدفمند و قطعي، پس از اولين جرقههاي ذهني، نوشتن طرح تجاري و مرحله بازبيني انجام ميشود. كليه عوامل دستدردست هم ميدهند تا رويدادي شگرف و بيمانند با اجرايي بينظير و نظمي منطقي و در نهايت هدايت مديري باتجربه شكل گيرد. فرصتها به شيوهها و مسيرهاي مختلفي ظاهر ميشوند. درآغاز بايد بدانيد كه چه چيزي ميخواهيد و براي رسيدن به كدامين هدف تلاش ميكنيد. نوع نگرش و ديدگاه شما نسبت به مسائل مختلف، حاكي از تجسم، تفكر و شناخت به هرپديدهاي است. اگر روياي تجارت در سر داريد، بايد ميزان علاقه، مهارت و تجربه خود را بازيابيد، بانگرشي عميق به درون خود و مهارتهايتان اين مساله را ابتدا تحليل كنيد و سپس با مشاوره از ديگران راهكاري مناسب براي اجراي آن بيابيد. ترديد در اجراي برنامههايكي ازعوامل موفق نشدن، نداشتن اعتماد به نفس و انگيزه لازم براي ادامه كار است. متاسفانه بسياري از افراد با بروز نخستين نشانههاي ناهماهنگي، ميدان رقابت را ترك ميكنند و خود را يك شكستخورده كامل ميدانند. درحاليكه اين ضعفها و ناهماهنگيها، موقتي و مقطعي هستند و با يك برنامهريزي كامل دوباره كار روال عادي خود را طي خواهد كرد. درچنين مواقعي بايد بهسرعت به بازبيني طرحها پرداخت. نقاط ضعف و قدرت را مورد ارزيابي قرار داد و طرحي نو خلق كرد. بااستفاده از مشاوره و راهكارهاي مختلف علل بروز موانع و مشكلات را شناسايي و روند طرح تجاري را كنترل كنيد. با بهكارگرفتن متخصصان مختلف، استفاده از مشاورههاي بازاريابان و از همه مهمتر هدايت و رهبري خودتان، تيم تجاري خود را هميشه آماده و درحال پيشرفت نگه داريد. از موانع مختلف نهراسيد و پيش از بروز هرمشكلي، خودتان آنها را پيشبيني كنيد. به ياد داشته باشيد، موفقيت و شكست در تجارت، بهنوع نگرش شما بهمسائل مختلف وابسته است، بااستفاده از برنامهريزيهاي كوتاه و بلندمدت، مرحلهبهمرحله ميزان پيشرفت هرطرح را بررسي كنيد. هيچگاه مغلوب فشار كار و نتايج نامطلوب نشويد. همواره در مسير موفقيت گام برداريد و به آينده تجاري خويش خوشبين باشيد. اعتماد به نفسبراي درك بهتر اهميت اصول تجارت بايد ديدگاهي همهجانبه و كلنگرانه داشت تا درمقابل مسائل و مشكلات مختلف گزينههاي بيشتر و راهحلهاي متنوعتري را برگزيد. باورهاي ذهني، ايمان و اعتمادبهنفس در محيط كار، ساختارها و قالبهاي ذهني و ضميرناخودآگاه، افكار و روياها را بهسوي موفقيت پيش ميبرند، افكار منفي و واكنشهاي نامطلوب را از ذهن دور ميكنند و ديدگاه و انرژي مثبت را افزايش ميدهند. اعتمادبهنفس دركار با توجه به مهارت، دانش و تجربهاي كه طي سالها آموزش حاصل شده، بهدست ميآيد. بنابراين احساس توانايي و اطمينان را اندكاندك و بااجراي برنامهها و كارهاي كوچك، بهموفقيت و باوري بزرگ تبديل كنيد. به ياد داشته باشيد، هرآغازي منجر به موفقيت نميشود، كارهاي بزرگ، از شكستهاي كوچك و تداوم مسيرهاي صحيح حاصل شدهاند و دراينميان استمرار و تلاش براي رسيدن به مقصود رمز ماندگاري است. تعريف موقعيت و مسالهتصميمگيري دراصل فرآيندي براي حل مسائلكاري و راهبردي براي رسيدن به هدف است. شناخت مسائلكاري و پرداخت آنان، درحيطه وظايف مديران است. آنها بااتخاذ تصميمهاي ضروري و تحقيق و بررسي درباره علل بروز موانع، بايد مسير موفقيت را براي شركت، كاركنان و مخاطبان هموار سازند. اما هرمسالهاي احتياج به راهكارهاي مختلف و موثر دارد. برخي از آنها دراثر سالها تجربهكاري بهدست آمده است وبرخي ديگر حاصل خلاقيت و نوآوري مديران باتجربه است. آندسته از مديراني كه ديدگاه متفاوتي نسبت به مسائل دارند، در اتخاذ تصميمها نيز متنوعترعمل ميكنند و درنهايت به نتايج مطلوبتري ميرسند. ارزيابي راهحلهادراين مرحله احتمال وقوع نتايج هريك از راهحلها مورد بازبيني قرار ميگيرد. كارشناسان، ويژگيهاي هرطرح را مورد بررسي قرار ميدهند و بهترين گزينه را انتخاب ميكنند. طرح بايد بهلحاظ مختلف موردقبول واقع شود و پس از تاييد چندين كارشناس و صحت اجراي موفق آن، وارد مرحله تصميمگيري ميشود. اتخاذ تصميمپس از ارزيابي راهحلهاي مختلف، مديران درنهايت يكياز طرحها را انتخاب ميكنند. اين تصميمگيري براساس سنجش و مقايسه ميزان مخاطره و منافع هر راهحل انجام ميشود. مهمترين مسئوليت يك مدير باتجربه دراين قسمت و باانتخاب بهترين و كاملترين گزينه شكل ميگيرد. اساسا مديران برتر و شايسته با انتخاب راه حلها و اتخاذ تصميمهاي بزرگ شناخته ميشوند. تصميمگيري مرحله پيش از اجراي طرحهاي تجاري و نيازمند ساعتها كارگروهي، كارشناسي و مشاورههاي مختلف است. بنابراين بايد باآگاهي كامل و تضمين موفقيت طرح، اتخاذ و به مرحله بعدي و اجراي آن فرستاده شود. مشخصههای تمایز!درواقع رقابت اصلی جهان تجارت، میان تفاوتها و برتریهای کالاهاست. مخاطب بادیدگاهی همهجانبه تمام زوایای کالا را مورد بررسی قرار ميدهد و مانند داوری کارآزموده، کمیت و کیفیت هر کالارا ميسنجد و ترازوی معیارش را بر آن اعمال ميكند. بیشک مخاطب امروز باآگاهتر و باتجربهتر شده و خود همچون کارشناسی لایق ویژگی هر محصول را ميشناسد و حتی حاضر نميشود محصولی مشابه کالای مورد نظرش را خریداری کند. مارکها و لوگوهای شرکتهای مختلف دراینروند چنان تاثیری برذهن مخاطب ميگذارند که وی را همچون انسانی مبتلا بهعادتی خاص، مشتری بیچون و چرای خویش ميكنند. بنابراین قدرت یک شرکت تجاری زمانی آشکار ميشود که بهلحاظ کیفیتی رقیبی نداشته باشد و مارک آن شرکت الگوی خريد هر مشتری شود. این جایگاه حدنهایی و مرحله پایانی رقابت برای هرشرکتی است. برای ادامه یک تجارت، پیروی از اصول روانشناسی و استفاده از مشاورهها و راهنماییهای افراد باتجربه، تنها بخشی از مسیر موفقیت شما را فراهم ميكنند. به یاد داشته باشید، تجارت جادهای پرپیچوخم و حادثهسازی است که بدون نقشه راهنما نميتوان آنرا طی کرد. بنابراین شما با داشتن یک طرح جامع و کامل ميتوانيد نیمه دیگر این راه را بپیمایید. استفاده از برنامههای شغلی، راهبرد دیگری است که ميتواند شما را یاری دهد. معمولا برنامهاي كوتاه مدت، درآغاز طرح مناسبی است. خودتان براساس معیارها و باتوجه بهشناخت ظرفیتها و محیط بازار، ارزیابی صحیحی ميتوانيد انجام دهید و بهالگویی مشخص دست یابید. متناسب با تولید و تخمین فروش، بهرهوریرا طی مدت تعیین شده افزایش دهید و در هردوره مشخص، نقاط ضعف و قدرت را بررسی کنید. تنها دراینصورت است که میتوانید بازتاب طرح بلندمدت خود را مشاهده نمایید و به مديري موفق و كارآزموده تبديل شويد. كلام آخرافراد موفق، انسانهايي كاملا متفاوت و از سيارهاي ديگر نيستند. آنان نيز افرادي از جنس خود شما، اما با ديدگاههاي متفاوت و اهدافي بزرگاند كه براي رسيدن به ايدهآلهاي خود حاضرند تمامي سختيها و مشكلات را پشت سربگذارند. تلاش، تداوم، مهارت و دانش كافي براي ادامه مسير موفقيت را دارند، بهروياها و اهداف خود پايبند هستند و با استفاده از جادوي اعتمادبهنفس و ايمان به مهارت و دانش خود، هرمانعي را از بين ميبرند و به دروازههاي موفقيت ميرسند. آري، براي رسيدن به اهداف بزرگ بايد بزرگ انديشيد و ادامه داد تا به مقصود رسيد. بايد براي رسيدن به موفقيت بهايي را پرداخت كرد، از فرصتهاي كوچك، رويدادهاي شگرف ساخت و با اتكاي كامل بهخود و آموختهها همواره به افق موفقيت چشم دوخت. پست هاي مشابه:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() نویسنده: مديريت تاریخ: شنبه 16 ارديبهشت 1391 | rss | نظرات (0) |مشاهده : 13622 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
مطالب تصادفی
آمار سایت
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
تاییدیه سایت زرین پال
تبلیغات
تبلیغات
|
كليه حقوق مادي و معنوي مطالب برای سايت رایگان برای شما - ميزان علاقه، مهارت و تجربه خود را قبل از آغاز كسب و كار بسنجيد محفوظ مي باشد و هرگونه كپي برداري بدون ذكر نام و لينك منبع غير مجاز است . |