|
||
منوی اصلی
موضوعات
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() پربازديدترين مطلب
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
آغاز تجارت و اجراي طرح، مهمترين و حساسترين مقطع و مرحله براي بنا نهادن پايههاي يك سازمان و شركت است. پس از بررسي و كارشناسي طرح، اجرايي منظم وهماهنگ، هدايت و پيشبرد طرح و آغازي ثمربخش، جزو آخرين مراحل عملياتي يك مدير كارآزموده است. در اين مرحله سرمايه، زمان و اهداف شما بايد از طرح درآمده و به اجرا گذاشته شوند. براي اينكه با اطمينان كامل و برنامهاي حساب شده به تجارت خويش ادامه دهيد، به اصولي احتياج داريد كه شما را دربرابر خطرها و خطاهاي تجاري مصون نگه دارد و شما نيز با پيروي از اين اصول، تجارت خويش را توسعه دهيد و در اين عرصه پايدار بمانيد. براي آشنايي بيشتر با اصول موفقيت در تجارت و نحوه اجراي طرحهاي تجاري، با ما در اين مقاله همراه شويد. *. نسبت به تجارت ديدگاهي همه جانبه و كلي داشته باشيد و هدف خود را فقط صرف يك كالا نكنيد. سرمايه خود را براي توليد و توزيع چندين محصول تجاري به كار بريد. براساس تجربههاي مديران و كارآفرينان، تنوع، تفاوت و ويژگيهاي فردي از عوامل تاثيرگذار در توزيع محصولات به شمار ميروند. *. هميشه تمركز و اعتماد به نفس خويش را حفظ كنيد. موانع كاري را زياد جدي نگيريد، مهمترين مساله دراين عرصه حفظ اعتماد به نفس، تمركز و صبر و آرامش است. از تصميمات عجولانه پرهيز كنيد و قبل از هرگونه اقدامي از راهنماييهاي افراد باتجربه و مشاورههاي كارشناسان استفاده كنيد. *. در ابتداي تجارت و آغازين ماههاي آن زياد بر روي سود شركت حساب نكنيد، پس از گذشت يك دوره سه تا شش ماهه دقيقا پس از شناسايي، بازاريابي و تبليغات ميتوان به سوددهي و ميزان آمار فروش مراجعه كرد و دلايل كاهش و يا افزايش سرمايه اوليه را با تطبيق الگوها و معيارهاي از پيش تعيين شده ارزيابي كرد. *. دقيقا تجارت و حرفهاي را انتخاب كنيد كه نسبت به آن علاقه، استعداد و مهارت كافي داشته باشيد. بيعلاقگي و احساس نارضايتي در كار موجب افسردگي، دلزدگي و خستگي ميشود. نوع حرفه خودتان را براساس روحيه، دانش و مهارت خويش انتخاب كنيد. به ياد داشته باشيد، تنها خودتان ميتوانيد استعدادهايتان را شكوفا كنيد. *. هميشه و در تمام مراحل، نحوه كار كارمندان و روند تجارت خويش را بازبيني و كنترل كنيد. هيچ كس بهتر از خودتان نميتواند زمام امور تجارت را در دست گيرد. مدير بايد هميشه در تمامي مراحل و موقعيتهاي حساس در اختيار شركت و در حمايت از كارمندان اقدامات مقتضي را به بهترين شكل انجام دهد. *. استراتژيها، برنامههاي كاري، طرحها و اولويتهاي خود را هميشه پس از بازبيني و مشاورههاي تخصصي به اجرا درآوريد. هيچگاه در اين حرفه مستقل عمل نكنيد، تجارت عرصه پرنوساني است، كوچكترين اشتباه در معاملات تجاري موجب بروز مشكلات بسيار جدي در ادامه روند تجارت خواهد شد. متناسب با سرمايه خود تجارت كنيد وهيچگاه در ميدان تجارت تمام سرمايه خود را به اجرا نگذاريد. *. تجارت به مرداني با روحيه، پرتلاش و آيندهنگر احتياج دارد. اگر واقعا چنين صفاتي نداريد، هرگز وارد اين حرفه نشويد، زيرا با كوچكترين بحرانهاي مالي كنترل شبكه عظيم تجاري خويش را از دست ميدهيد و به جاي حمايت و استقامت از شركت و كارمندان، ميدانهاي رقابت و پيشرفت را بهراحتي ترك خواهيد كرد. *. برآورد و تخمين هزينههاي لازم براي راهاندازي طرح تجاري، سنجش و ارزيابي محيط تجاري و رقيبان، شناخت بازارهاي تجاري و محصولات، آگاهي از نياز مشتريان و درنهايت حضوري پررنگ و مقتدرانه در ميدان رقابت، از اصول اوليه و نخستين راهكارهاي راهاندازي يك كسب و كار موفق هستند كه كارآفرينان و مديران با توجه به نقش و اهميت خود بايد آنها را اجرا كنند و هميشه به قواعد اين حرفه پايبند باشند. *. هميشه سعي كنيد نسبت به راهاندازي طرحهاي تجاري خويش واقعنگر، دورانديش و مطمئن باشيد. هيچگاه تجارت را با روياپردازي، اما و اگرهاي واهي و احتمالات مختلف و بياساس آغاز نكنيد. با راهاندازي و آغاز به كار در اين عرصه، عملا وارد بخش اجرايي خواهيد شد، ديگر زمان بحثهاي تئوري و فرضيههاي مختلف به پايان رسيده است، شما وارد دنياي پراز نوسان تجارت شدهايد، بنابراين كوچكترين خطا و سهلانگاري در اين عرصه، سرمايه شما را به خطر مياندازد و ادامه مسير را با بحرانهاي مختلف مواجه ميكند. *. با سرمايه كافي و به ميزان همان اندوخته اوليه، تجارت خويش را آغاز كنيد. از بلندپروازي و خطرپذيري اجتناب كنيد. هيچكس يكشبه رهصد ساله را طي نكرده است. دريافت وامها و بدهيهاي سنگين، پس از مدتي كنترل و ادامه مسير را براي شما غيرممكن خواهد كرد. بنابراين با همان سرمايه كم، اما مطمئن اندكاندك تجارت خويش را توسعه دهيد، آگاهانه تصميمهاي تجاري خويش را اتخاذ كنيد، ميانهرو، صبور و به آينده خوشبين باشيد، زيرا هرموفقيتي كه كسب كنيد، حاصل تلاش و سرمايه خوتان خواهد بود. *. هيچگاه اجازه ندهيد فشارهاي كاري به طريق مختلف روند پيشرفت تجارت شما را با مشكل مواجه كند. از حاشيهپردازيهاي بيمورد و فضاسازيهاي بياثر با رقيبان خودداري كنيد. فقط به فكر توسعه طرحهاي تجاري خويش باشيد و همواره سعي كنيد تا فضاي رقابتي سالم، با ديگران ايجاد كنيد. *. تجارت را تنها و مستقل انجام دهيد، شريك تجاري به همان اندازه كه ميتواند شما را در تجارت و اتخاذ تصميمهاي مهم ياري كند، در بعضي مواقع با بروز دوگانگي و ترديد در تصميمگيريها، شيوهها و ديدگاههاي مختلف، آينده و اساس تجارت شما را از بين ميبرد. به ياد داشته باشيد، فقط حضور فعالانه و پوياي شما در تحولات و معاملات تجاري و آگاهي كامل از نحوه توليد و توزيع محصولات ميتواند ضامن موفقيت شود. *. هميشه سعي كنيد با تيمي كامل، پرقدرت و استفاده از بهترين شبكه متخصصان، مشاوران، بازاريابان و كارمندان حرفهاي تجارت خويش را آغاز كنيد. يك شروع بيمانند و پرقدرت، انرژي تمام نشدني مدير در كار و برخورد صحيح با كارمندان، راندمان و فضاي كاري را به شكل قابل توجهاي افزايش ميدهد. بازتاب اين انرژي مثبت به سرعت در تمامي فضاي شركت پخش ميشود و كارمندان با روحيهاي بينظير به كار ادامه ميدهند. بنابراين تا زمانيكه از موفقيت طرح و اجراي آن مطمئن نشديد، تجارت خويش را آغاز نكنيد، زيرا يك شروع ضعيف و بيثبات نه تنها موجب بروز تصورات و ديدگاههاي منفي ميشود، بلكه انتخابهاي بعدي را نيز با مشكل مواجه ميكند. *. لازم نيست در آغاز تجارت از تمام سرمايه خود استفاده كنيد. ميتوانيد به جاي استفاده از چندين كالاي پرهزينه براي فروش، از دو يا سه محصول متوسط، اما پرمخاطب شروع كنيد. اندكاندك با افزايش سرمايه، روشهاي جديد را تجربه كنيد، مهمترين مساله در اين عرصه داشتن سرمايه فراوان نيست، بلكه مهارت در جذب مخاطب است. بنابراين سعي كنيد تا مهارت ارتباط با ديگران و تبليغ تاثيرگذار را فراگيريد. *. همگام و همسو با رقيبان و بازارهاي تجاري پيش رويد، نياز بازار و مشتريان را بشناسيد و درهمان راستا به فعاليت بپردازيد. از فروش و توزيع صحيح كالاها اطمينان يابيد و هميشه كالاهاي با كيفيت و تضمين شده به مشتريان عرضه كنيد. به ياد داشته باشيد، شما جزئي از شبكه بيانتهاي بازارهاي تجاري هستيد، بنابراين بايد منطبق با اصول و معيارهاي بازار و نياز مشتريان، خود را هماهنگ كنيد. *. هميشه در ابتدا رقيبان تجاري، محيط بازار و مخاطبان و مشتريان خودتان را بشناسيد، علايق، استعدادها و مهارتهاي خويش را بازبيني كنيد و سپس طرحهاي خويش را به مرحله اجرا درآوريد. هيچگاه كارها را زياد آسان فرض نكنيد، هرحرفهاي در آغاز دشواريهاي خاص خود را دارد. با تمام انرژي براي رسيدن به اهدافتان تلاش كنيد، هيچگاه نااميد نشويد، بالاخره روزي موفقيت را احساس خواهيد كرد. *. هميشه كاري را آغاز كنيد كه متناسب با مهارت، استعداد، دانش و علاقه شما باشد. اصولا پرداختن به كارهايي كه در آن تخصص چنداني نداريد، نه تنها موجب شكست و از بين رفتن سرمايه ميشوند، بلكه براي انتخابها و كارهاي بعدي نيزمشكلساز خواهند بود. بنابراين منطقي عمل كنيد، متناسب با رشته دانشگاهي و تخصص خويش، شغل ايدهآل خودتان را انتخاب كنيد و درهمان زمينه به فعاليت بپردازيد. آينده در دستان شماست، با انتخابهاي شايسته و به موقع، آينده خويش را بسازيد. * برنامهريزي، به كار بردن طرحي مناسب و اجراي اهداف از اصول اوليه تجارتند. همانطور كه سرمايهگذاري و انتخاب مكان در تجارت از اهميت ويژهاي برخوردار است، اهداف و طرحها نيز درجايگاه بسيار ويژه و حساسي قرار دارند. هرطرحي كه براي برنامه تجاري خويش داريد، بايد قابل اجرا و تحققپذير باشد. واقعبين باشيد و متناسب با قابليتها و سرمايه خود اهدافكاري را اجرا كنيد. * مهمترين و حساسترين بخش كار، زمان آغاز آن است. بنابراين براي اجراي طرحهاي تجاري بايد انرژي زيادي صرف كنيد. * تجارت خويش را با تحقيق و بررسي درباره نوع كالاي توليدي، آگاهي كامل از شبكه بازار و رقيبان و درنهايت اجراي صحيح برنامهها پايهريزي كنيد. به ياد داشته باشيد، آگاهي و شناخت رمز موفقيت است، بنابراين با بازبيني و اجراي روشهاي مناسب شرايط لازم براي پيشرفت را فراهم كنيد. * همانطور كه ميدانيد ماههاي اوليه در تجارت بسيار حساس هستند، بايد صبور باشيد و به تلاش خود ادامه دهيد. خود را مبارزي تصور كنيد كه پلهاي پشت سر را از دست داده و تنها به افق موفقيت مينگرد، مقابله با رقيبان، جذب مخاطبان و كيفيت كالاها بايد كاملا تحت كنترل شما باشند. * سعي كنيد با مديران و كارآفرينان ديگر مشاوره و تبادل اطلاعات داشته باشيد، از تجربههاي آنان استفاده و روشهاي جديد را آزمايش كنيد، براي عرضه محصولات بهتر با آنها رقابت بپردازيد و بازدهي محصولات را افزايش دهيد. *هميشه اركان اصلي تجارت خويش را در نظر بگيريد، شبكه مخاطبان، سرمايهگذاران، مشاوران و بازاريابان اجزاي اصلي تجارت شماهستند، ديدگاه آنان مسيرهاي نويني را پيشروي شما قرار خواهد داد. * ثبات، تداوم روند كار و محصول با كيفيت ساختار تجارت شما هستند، چرخهاي تجارت شما حول اين سه محور اصلي درحال گردشند. بنابراين با مديريت و كنترل به موقع اين موتور محرك را هميشه پايدار نگه داريد. * هرگز مخاطبان را با ارائه محصولات خوش ساخت، اما بيكيفيت فريب ندهيد. مخاطبان و مشتريان پايههاي تجارت شما را تشكيل ميدهند، داوراني بيمانند كه با انتخابهاي شايسته خود و خريد محصولات شما، تجارت را پايدار نگه ميدارند. بنابراين كيفيت و كميت مناسب محصولات، از اصول اوليه تعهد يك مدير و كارآفرين است. * سعي كنيد با ارائه محصولات با كيفيت، متنوع و ويژه مشتريان را جذب كنيد. اجازه دهيد مشتريان تفاوت در كيفيت محصولات را با برچسبهاي شركت شما بشناسند و از خريد و استفاده آن راضي شوند. * هيچ فرصتي را در تجارت از دست ندهيد، با تمام تلاش در اين عرصه فعاليت كنيد، لحظهها را غنيمت شمريد و هر رويداد را به پديدهاي شگرف تبديل كنيد. * قيمت و كيفيت مناسب اجناس، ازعوامل موثر در جذب مشتري است. استفاده از قانون سود كمتر، مشتري بيشتر هميشه بازتابهاي مثبتي ايجاد خواهد كرد. بنابراين با كنترل كيفيت و نحوه صحيح عرضه محصولات و تبليغ مناسب و واقعي، احتمال موفقيت خود را دراين حرفه افزايش دهيد. * هيچگاه از مشورتها و راهنماييهاي افراد باتجربه غافل نشويد، زيرا بازار تجارت دانشگاهي بزرگ است كه هر روز درسي جديد براي آموزش دارد. هيچگاه دراين عرصه مغرور نشويد، با وجود اطلاعات و مهارتهايي كه ممكن است در اين حرفه آموخته باشيد، بازهم به آخرين فوت كوزهگري نياز داريد. * هيچگاه از مشاوره و راهنمايي گرفتن نهراسيد، اغلب افراد در هر حرفهاي و درهر مقطعي از زندگي به راهنمايي و مشاوره نيازمندند، بنابراين براي ادامه در اين مسير هرگز نبايد از طرح پرسش و سوال پرسيدن امتناع كنيد. با استفاده از راهنماييهاي افراد باتجربه، با اعتماد و جسارت بيشتري كارتان را ادامه دهيد. * اغلب موفقيتهاي بزرگ، حاصل مشاورهها و همكاريهاي متخصصان و گروههاي منسجم و هماهنگ بوده است. اتحاد و كار گروهي، افكار و موقعيتهاي بسيار مطلوبي را ايجاد خواهد كرد. تلفيق دانش، مهارت و استعدادهاي افراد مختلف در طرحهاي گروهي هميشه نتايج شگفتانگيزي به باور خواهد آورد. بنابراين پيشنهادهاي همكاري و مشاركت را جدي بگيريد و پس از بازبيني طرح درصورت امكان موافقت كنيد. * هيچگاه تجارت را تنها براي افزايش سرمايه آغاز نكنيد. به بيان ديگر، براي به دست آوردن پول، هركاري را انجام ندهيد. قطعا پس از مدتي به سرمايه و اعتبار لازم خواهيد رسيد. اما آيا تمام اهداف شما از راهاندازي طرحهاي تجاري، فقط به دست آوردن پول است؟ اهداف خود را بازبيني كنيد تا به پاسخي منطقي برسيد. كارهاي بزرگ به اهداف بزرگ احتياج دارند، تجارت خود را جهاني كنيد، به بازارهاي جهاني قدم بگذاريد و تفكرات خود را تغيير دهيد. كسي با راهاندازي يك شركت تجاري بهجايي نميرسد. بنابراين بهدنبال خلاقيت و نوآوري درحرفههاي مختلف باشيد، تغييرات و تحولات بنيادين را باتصورات خود اجرا كنيد، ذهن را از فضاي محدود خارج كنيد. به توسعه شركت در سطح بينالمللي بينديشيد و مبتكر طرحهاي نوين شويد. * تمام برنامهريزيهاي شركت تجاري خويش را براساس اصولي هدفمند و منطقي انجام دهيد. از هزينههاي اضافي خودداري كنيد. كنترل امور را در دست گيريد و طبق معياري مشخص سرمايه خود را افزايش دهيد. * تجارت همانند بازي شطرنج است. هرحركتي گام بعدي را ميسازد، هرگونه فقدان و كاستي در مرحله بعدي ظاهر ميشود. بنابراين بايد كاملا منطقي و حسابگر بود. از تمام فرصتها و لحظهها، به بهترين شكل استفاده كنيد. بايد صبور بود و طرحي بينقص اجرا كرد. از چالشهاي بزرگ و كوچك، تجربههاي جديد ساخت و موانع را پيشبيني كرد. هيچگاه در اين حرفه عجله نكنيد. تصميمات مهم را با مشاوره افراد كارآزموده اتخاذ كنيد. هميشه يك گام جلوتر از ديگران باشيد و اعضاي تيم تجاري را حمايت كنيد.* آرام آرام، اما مطمئن گام برداريد. تجارت را با كالاهاي كمهزينه و پرفروش آغاز كنيد. ممكن است شروع كار بسيار سخت باشد، اما بايد اين مسير و اين دوران را با جديت و تلاش فراوان پشتسر بگذاريد تا به مراحل بعدي برسيد. هيچگاه خود را دست كم نگيريد، اعتماد خود را حفظ كنيد و كارهاي بزرگ را دردست گيريد. * منابع، سرمايه، زمان و تلاش براي راهانداري طرح تجاري، عوامل موفقيت شما را تعيين ميكنند. براي رسيدن به اهداف و روياهاي خود، بايد خود و كارمندانتان را تشويق كنيد. * همگام با راهاندازي شركت، مهارتهاي خود و كارمندان را افزايش دهيد، حضور در دورههاي آموزشي و افزايش و ارتقاي سطح علمي، شما را در رسيدن بهاهداف و خواستهها نزديكتر خواهد كرد. * سعي كنيد ارتباط خوب و پايداري بامخاطبان و مشتريان برقرار كنيد. اخلاق حرفهاي و ارتباطات موثر دراين حرفه شما را در پيمودن مسير موفقيت ياري ميكنند. ازنظرات و انتقادات مخاطبان براي افزايش كيفيت محصولات استفاده كنيد. * به سوالات و خواستههاي مخاطبان احترام بگذاريد. آنها هميشه بهدنبال كالاهاي باكيفيت، مناسب و كم هزينه هستند. بنابراين با درك اين واقعيت و آگاهي از نياز آنان شبكه توزيع خود را ارتقا دهيد. * مشتريان و مخاطبان را براساس داراييها و خريدشان تقسيمبندي نكنيد. به همه مشتريان احترام بگذاريد و آنها را راهنمايي كنيد. به ياد داشته باشيد، هيچگاه تاثير اولين تماسها و برخوردها تكرار نميشوند، بنابراين سعي كنيد مشتريان با خاطرهاي خوش از شما خريد كنند. * بازاريابي و فروش صحيح محصولات، احتياج به آموزشهاي تخصصي و مهارتهايي خاص دارد. همچنين توزيع به موقع و استفاده از تخفيفهاي فصلي، ازشگردهاي تجارت به شمار ميروند. بنابراين بهجز قدرت مديريت و كنترل اعضاي شركت، بايد در اين بخش نيز از افراد باتجربه استفاده كنيد. * مديريت، نظارت و هدايت از نخستين ويژگيهاي يك مدير و كارآفرين به شمار ميروند. درچنين جايگاهي بايد با كنترل و دقت بر كار تمام پرسنل، طرحها و برنامهها موفقيت خود و آنان را تضمين كنيد. * هميشه سعي كنيد بااتخاذ تصميمات شايسته از بروز هر مشكلي جلوگيري كنيد. از مواجه شدن باموانع نهراسيد، روشهاي مختلف را به كار ببريد و آگاهانه و با مشاوره ديگران مشكلات را برطرف كنيد. * از اشتباهات ديروز، تجربهاي موفق براي فردا بازآفريني كنيد. لحظهاي از آموختن غافل نشويد، تجارتبازي اسرارآميز و پيچيدهاي است، با كاهش خطاها در اين ميدان پيروز شويد. * با كارمندان صميمانه رفتار كنيد، به آنها آزادي عمل دهيد، ايجاد انگيزه ازعواملي است كه ميتواند استعدادهاي افراد را ظاهر كند. به آنان فرصت اثبات دهيد. * سعي كنيد باحقوق و مزاياي كافي، كارمندان را از خود راضي نگه داريد. آنان براي شكوفايي استعدادها و مهارتهاي خود به زمان، حمايت و آرامش احتياج دارند. * هدايت افراد و منطبق كردن آنان با خواستهها و اهداف شما، كاري زمانبر و حساس است، هركس تصورات مختلفي دارد، راه نفوذ به افكار را بازيابيد تا هميشه آنان را در خدمت گيريد. * مهمترين و اساسيترين ركن اين هرم موفقيت و سكاندار شركت و سازمان، خود شما هستيد. بنابراين بايد به خود و اهدافتان احترام بگذاريد، رفتار شما سرمشق كاركنانتان است. بهسلامت خود اهميت دهيد. خود را در طرحها و فشارهاي كاري غرق نكنيد. صبور و ميانهرو باشيد و از شكست نهراسيد. * هميشه تعادلي مناسب ميان كار و زندگي خود برقرار كنيد. اهميت زندگي كمتر از كار نيست. ساعات منظمي را به خانواده و ورزش اختصاص دهيد. همه مسئوليت طرحها را به تنهايي بهدوش نكشيد. به ديگران نيز فرصت دهيد تا عقايدشان را مطرح كنند و دراين عرصه با شما همكاري نمايند. * اجازه ندهيد سختيها و فشارهاي كاري شما را از مسير اصلي جدا كنند. مشكلات كوچك و بزرگ بااندكي تدبير و آيندهنگري به پايان ميرسند. بايد هميشه با پيشبينيهاي صحيح و به موقع جلوي آنها را بگيريد، مشكلات و سختيهاي محيطكار را به كانون امن خانواده نياوريد. هميشه از راهنماييهاي افراد باتجربه استفاده كنيد. كنترل شبكه تجاري خويش را در دست گيريد و به آينده خوشبين باشيد. پست هاي مشابه:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() نویسنده: مديريت تاریخ: چهارشنبه 9 فروردين 1391 | rss | نظرات (0) |مشاهده : 12210 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
مطالب تصادفی
آمار سایت
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
تاییدیه سایت زرین پال
تبلیغات
تبلیغات
|
كليه حقوق مادي و معنوي مطالب برای سايت رایگان برای شما - مهمترين اصول موفقيت در تجارت محفوظ مي باشد و هرگونه كپي برداري بدون ذكر نام و لينك منبع غير مجاز است . |